sobota, 7 marca 2015

Po prostu masło orzechowe.

Witajcie! Jestem nadal chora, więc korzystając z okazji, że więcej przebywam w domu postanowiłam zrobić masło orzechowe :)
Nie spodziewałam się, że jest to takie łatwe i pyszne. W sklepie wcale nie jest takie tanie, a robiąc swoje własne wiem, że nie ma w nim żadnych ukrytych składników. Przepis i wykonanie jest banalne.



Składniki:

  • 500 g orzeszków ziemnych w łupinkach
  • 1 łyżka oleju (dowolnego)
  • troszeczkę soli
  • szczypta cynamonu
How to do it:
  • orzeszki obrać, wrzucić do blendera lub malaksera
  • dodać pozostałe składniki
  • blendować i patrzyć jak zmienia się konsystencja :)
Przepis zaczerpnęłam z internetu, gdzie był on trochę bardziej wymyślny. Niestety nie pamiętam skąd. Masełko jest pyszne, przelałam je do słoika, gdzie ponoć może przebywać do miesiąca czasu. Sprawdzimy!



Słoik z masłem orzechowym można też przyozdobić po swojemu i np podarować komuś z rodziny bądź znajomym :) Ja miałam w domu tylko serwetki z aniołkami, ze świąt, więc wyszło trochę śmiesznie.



Spróbujecie?

8 komentarzy:

  1. Skorzystam z przepisu! :)
    http://panda-w-wielkim-miescie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. no proszę,wygląda fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc, chyba nigdy wcześniej nie miałam okazji jeść niczego z masłem orzechowym :) nie mówię tutaj o różnych batonach/ciastkach gdzie zapewne ono występuje :) ale np wersji kanapkowej jeszcze nie próbowałam. Do czego to polecasz?

    Zapraszamy serdecznie na nowy post :) Koooty-za-ploty. Paulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie na kanapkę, chrupkie pieczywo, do naleśników. A dodając np banana i mrożąc można uzyskać lody bez śmietany :) Albo "Amerykańska kanapka" chleb tostowy + masło orzechowe + dżem :D

      Usuń
  4. Kurcze, muszę sobie sprawić malakser!

    OdpowiedzUsuń