niedziela, 15 marca 2015

Ciasto marchewkowe.

Od dawna miałam ochotę spróbować upiec ciasto marchewkowe. Pierwszy raz w życiu jadłam takie ciasto w Irlandii, gdzie wyjechałam zaraz po maturze. Pamiętam, że od razu zakochałam się w tym smaku. Potem próbowałam je jeszcze wielokrotnie, z różnych źródeł, zawsze smakowało, ale różnie. Nigdy nie zagłębiałam się skład, bo założyłam, że jest trudne do wykonania. Poza tym od niedawna w sumie "porywam" się na pieczenie ciast. Jestem dumna bardzo ze swojego nowego dzieła. Ciasta marchewkowego :)) Zapraszam.




Składniki:

  • 1 szkl oleju
  • 4 jajka
  • 2 szkl drobno startej marchewki
  • 2 szkl mąki
  • 2 szkl cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • orzechy
  • żurawina
Przygotowanie:
  • Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę
  • Dodawać stopniowo resztę składników: mąkę i olej, marchew, sodę, cynamon, bakalie, pomieszać
  • Piec w temperaturze 180 stopni ok. 45 min (sprawdzić patyczkiem ciasto)
  • Po upieczeniu posypać cukrem pudrem ostudzone ciasto


Można zrobić również polewę. Duża łyżka kakao, 4 łyżeczki cukru, łyżeczka masła, 2 łyżeczki zimnej wody. Połączyć składniki w garnku, gotować do rozpuszczenia cukru.
Ja już polewy nie dodałam, w celu ograniczenia kalorii. Poza tym, jak mam być szczera to ciasto samo w sobie jest pyszne nie potrzebuje dodatków. Trzeciego dnia jest nadal świeże a co najlepsze nie jest suche :)
Napiszcie jak wrażenie po zjedzeniu.

8 komentarzy:

  1. Znam ten przepis:) Jest taki fajny, że ciasto jest wilgotne i pyszne! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu-pozdrawiam, Marta
    martaiblog.blogspot.com <-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie ;)
    W wolnej chwili wypróbuję przepis ;)

    Zapraszam mypassionpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy jeszcze nie jadłam takiego ciasta ale muszę kiedyś spróbować wkoncu :D
    pozdrawiamy :*

    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smacznie, aczkolwiek nie wiem czy skusiłabym się na marchewkowe ciasto:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto marchewkowe wcale nie jest takie łatwe w wykonaniu. Często wychodzi zakalec, więc well done!

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę zrobić :) ładnie wygląda i proste w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń